دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > الزام شرکت های آرایشی وارداتی به رعایت طرح "برچسب فارسی نویس" از مبدأ
شناسهٔ خبر : 108 -

الزام شرکت های آرایشی وارداتی به رعایت طرح "برچسب فارسی نویس" از مبدأ

الزام شرکت های آرایشی وارداتی به رعایت طرح "برچسب فارسی نویس" از مبدأ

رئیس اداره واردات محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی ملزم به رعایت برچسب فارسی نویس از مبدأ شده‌اند.

دکتر مریم فرزان گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی ملزم به رعایت برچسب فارسی نویس از مبدأ شده‌اند.وی افزود: مصرف کننده ایرانی همانند سایر مصرف کنندگان دنیا حق دارد از کاربرد، روش مصرف، احتیاط و هشدارهای محصول آرایشی که خریداری می‌کند، به زبان فارسی و به نحو درستی مطلع باشد.

فرزان ادامه داد: محصولاتی که دارای مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو هستند، ملزم به درج موارد فوق الذکر به صورت چاپ شده از محل تولید شده‌اند.بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی اظهار داشت: این طرح از ابتدای مرداد ماه سالجاری آغاز شده و به تدریج تمامی واردکنندگان با برنامه زمان‌بندی شده و هماهنگی با سازمان غذا و دارو این طرح را به مرحله اجرا در خواهند آورد.

رئیس اداره واردات محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: درج عبارات فارسی بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی و دارا بودن شماره پروانه بهداشتی وارداتی ( IRC ) و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو این اطمینان را به مصرف کنندگان خواهد داد که سلامت و ایمنی استفاده از محصول مورد ارزیابی قرار گرفته است

منبع : خبرگزاری ایسنا

مطالب مشابه

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.